
Η Δρ. Ελένη Λιβανίου είναι εκπαιδευτική ψυχολόγος με ειδίκευση στις ειδικές και ευρέως φάσματος μαθησιακές δυσκολίες, στα δευτερογενή ψυχολογικά προβλήματα που συνδέονται με αυτές, και στα προβλήματα συμπεριφοράς που προκύπτουν στο χώρο του κανονικού σχολείου. Το ερευνητικό της έργο επικεντρώνεται στο σύνδρομο Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΕΠΥ) και τη Δυσλεξία.
Είναι πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Δυσλεξίας και μέλος του European Dyslexia Association.
Είναι κάτοχος πτυχίου ΒEd (Hons) από το Brighton University του Ηνωμένου Βασιλείου, μεταπτυχιακού τίτλου (MSc) από το Sussex University και Διδάκτωρ Εκπαιδευτική Ψυχολόγος του ίδιου πανεπιστημίου.
Έχει ηγηθεί του μεταπτυχιακού προγράμματος του Nottingham Trent University του Ηνωμένου Βασιλείου (2008-2014/ Course Leader – “Master in Inclusive Education”) Έχει αναπτύξει σημαντικό ερευνητικό και διδακτικό έργο, συνεργαζόμενη με πολλούς δημόσιους και ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς φορείς (1995/ ERASMUS – Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, 2014/ ERASMUS – Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης – Κρατικό Πανεπιστήμιο Κύπρου – Νottingham Trent University, 2019/ ERASMUS – Board of Education for Vienna – School Legislation, Παιδικά Χωριά SOS, ΠΕΚΑΔΕ, Υπ. Παιδείας Κύπρου, κ.ά.).
Είναι υπεύθυνη του τμήματος “Μαθησιακές Δυσκολίες” της Διεπιστημονικής & Θεραπευτικής Μονάδας “Σπύρος Δοξιάδης”.
Είναι συνεργάτιδα του Διεπιστημονικού Κέντρου Ηπείρου, όπου τα τελευταία χρόνια συνεισφέρει ουσιαστικά μέσα από την παρουσίαση επιμορφωτικών σεμιναρίων για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, με στόχο τόσο τη διαρκή επιμόρφωση και την αναγκαιότητα της συμπερίληψης όσο και την επικαιροποίηση της διδασκαλίας τους με τα νέα δεδομένα.
Σημαντικός καθίσταται ο ρόλος της στη συμμετοχή σε πολυάριθμα πανελλαδικά και διεθνή συνέδρια.
Η συμμετοχή της Δρ. Ελένης Λιβανίου στο Συνέδριο
Χαιρετισμοί
Τι είναι η δυσλεξία; (Μέρος Α')
Μια προοπτική σχετικά με τους διεθνείς ορισμούς της δυσλεξίας συμπεριλαμβανομένων του Διαγνωστικού & Στατιστικού Εγχειριδίου Ψυχικών Διαταραχών (5η Έκδοση) (DSM-5) και της Διεθνούς Στατιστικής Ταξινόμησης Νόσων (11η Έκδοση) (ICD-11).
Ο προτεινόμενος συναινετικός ορισμός της δυσλεξίας από τη Μελέτη Delphi για τη Δυσλεξία (Μάιος 2024)
Ομιλήτρια: Maggie Snowling
Συντονισμός: Ελένη Λιβανίου
Δραστηριότητα / Άσκηση: Στοχασμοί σχετικά με τις επιπτώσεις του ορισμού στην αξιολόγηση και στη διάγνωση της δυσλεξίας
Συντονισμός: Maggie Snowling
Τι είναι η δυσλεξία; (Μέρος Β')
Ελένη Λιβανίου
Παράγοντες κινδύνου για την εκδήλωση της δυσλεξίας Εκδήλωση της δυσλεξίας σε ποικίλες γλώσσες Ομιλήτρια: Maggie Snowling Συντονισμός: Ελένη Λιβανίου
Δυσλεξία στην ελληνική γλώσσα: Σύγχρονα δεδομένα
Ελένη Λιβανίου
Ομιλήτρια: Ελένη Λιβανίου Συντονισμός: Δήμητρα Ιωάννου, Ελευθέριος Μέλιος, Γλυκερία Λώλη
Οι γλωσσικές δεξιότητες στην καρδιά της εκπαίδευσης
Η γλωσσική ανάπτυξη στη βάση της ανάγνωσης και της ορθογραφίας Επιστημονικά τεκμηριωμένες παρεμβάσεις για τις γλωσσικές διαταραχές Ομιλητής: Charles Hulme Συντονισμός: Ελένη Λιβανίου Δραστηριότητα / Άσκηση: Συζήτηση των επιπτώσεων στην εκπαιδευτική πρακτική Συντονισμός: Charles Hulme
Παρεμβάσεις στην ανάγνωση: Επιστημονικά τεκμηριωμένες πρακτικές
Ομιλητής: Charles Hulme Συντονισμός: Ελένη Λιβανίου
Ερωτήσεις / Συζήτηση
Κλείσιμο εργασιών 1ης ημέρας: Ερωτήσεις / Συζήτηση Συντονισμός: Ελένη Λιβανίου, Ελευθέριος Μέλιος, Δήμητρα Ιωάννου, Γλυκερία Λώλη
"Η απλή θεώρηση της ανάγνωσης" (The simple view of reading): Αναγνωστικά προφίλ
Ομιλήτρια: Maggie Snowling Συντονισμός: Ελένη Λιβανίου, Γλυκερία Λώλη, Δήμητρα Ιωάννου
Ανίχνευση αναγνωστικών και γλωσσικών δυσκολιών: Ερευνητικά ευρήματα
Ομιλητής: Charles Hulme Συντονισμός: Ελένη Λιβανίου, Γλυκερία Λώλη, Δήμητρα Ιωάννου
Καθολική παρέμβαση για την ενίσχυση των θεμελίων της ανάγνωσης σε όλη την τάξη (NELI Whole Class)
Ομιλήτρια: Sarah Hearne Συντονισμός: Ελένη Λιβανίου, Γλυκερία Λώλη, Δήμητρα Ιωάννου
Συζήτηση / Συμπεράσματα
Κλείσιμο εργασιών συνεδρίου: Συζήτηση / Συμπεράσματα Συντονισμός: Ελένη Λιβανίου, Ελευθέριος Μέλιος, Δήμητρα Ιωάννου, Γλυκερία Λώλη